GOŚCIE​, TWÓRCY, PRELEGENCI

Andrzej Pierzchała

Larper, rpgowiec, historyk. Twórca m.in. larpów Stardust, Krew nie woda, 7th Sea: Święto Rumu. Członek zarządu Stowarzyszenia Liveform. Twórca gier fabularnych i parateatralnych, autor ponad stu trzydziestu scenariuszy oraz tłumacz kilkudziesięciu. Jego ulubione prace to 7th Sea: Święto Rumu wraz z Mrutuś, Krew nie woda czy przetłumaczeni na polski Zaczarowani. Miłośnik historii: tej, która zdarzyła się i którą bada, oraz tej, która tworzy się w każdej opowieści. Doktoryzował się z brytyjskiej polityki bliskowschodniej w latach 1914-1923, acz zakres jego zainteresowań nie zamyka się w Imperium Brytyjskim. Miłośnik francuskich musicali, dobrych książek i starannych przygotowań. Autor newslettera, co dwa tygodnie opowiadającego o projektach jego i cudzych.

Jakub “Shonsu” Barański

Organizator, twórca, gracz. Pomysłodawca i koordynator projektu LubLarp. Dwukrotny zdobywca Złotej Maski, za larpy Birdman oraz Super Mario Business Story. Laureat konkursu larpowego Carbon za grę Miskatonic Madness. Współautor larpów Bal marionetek oraz D8. Wie, że jest nieskończenie dużo dobrych powodów do larpowania, ale dla niego larpy to przede wszystkim opowieści. Wychowanek lubelskiej szkoły larpowania, narratywista, entuzjasta larpowych eksperymentów, poszukiwacz nowych form opowiadania pasjonujących historii.

Gabriela Kruszona

Gabriela Kruszona – graczka larpów od 10 lat, mistrzyni gry od 7. Od 2022 roku przezeska Stowarzyszenia Larpunk, aktualnie też koordynatorka bloków larpowych na konwentach i projektów grantowych. Ukończyła towaroznawstwo, teraz zwieńcza studia z zakresu biogospodarki. W ostatnim czasie eksploruje proste formuły larpowe i psychologiczne aspekty larpów.

Sylwia “Kitsu” Grzędzińska

Gra w larpy już prawie 10 lat z przerwami. Zagrała ponad 50 różnych scenariuszy, głównie chamberów , które popularne były kiedyś na różnego rodzaju festiwalach fantastyki, takich jak Pyrkon, Zjava, Bazyliszek, czy Kapitularz. To właśnie na Pyrkonie zaprezentowała swoją pierwszą grę. Teraz ma ich na swoim koncie już 4, a larpy powoli wracają jako punkt programu festiwali. Od 2022 r. jest też członkiem Stowarzyszenia Larpunk, dzięki któremu pomagała m. in. współorganizować blok larpowy na Copernikonie w 2024 r.

Maja Chałubińska

Chociaż od zawsze pisze prozę i poezję (skończyła również studia literackie), własne scenariusze larpów zaczęła tworzyć niedawno. Zainspirowało ją spore doświadczenie w byciu graczką oraz wsparcie innych utalentowanych larpowców. Interesują ją kameralne formy, pogłębiona psychologia postaci oraz motywy oniryczne.

Lena Kwiatkowska

Pierwszego larpa zagrała 11 lat temu. Umysł ścisły, dusza artysty i serce humanisty, czego efektem jest tytuł inżyniera w analizie danych. Przez doświadczenia w teatrze kocha artystyczne formy larpowe. W ciągu ostatniego roku odkryła nowe hobby, czyli akrobatykę na szarfach.

Jim “Lucky” Walsemann

Gracz larpowy od 12 roku życia, Lucky udziela się w całej plejadzie teatralnych i immersyjnych doświadczeń zarówno w rodzimej Holandii, jak i na arenie międzynarodowej. Jest osobą odpowiedzialną za organizację i dostarczanie technologii i efektów specjalnych do larpów w Holandii, Francji, Niemczech i innych krajach. Kiedy nie pracuje nad larpami, spędza czas na studiowaniu projektowania sztuki interaktywnej, łącząc filozofie teatru i larpów w immersyjne wydarzenia, które mają na celu stworzenie nowych perspektyw dla ich uczestników.

Lucky wierzy w tzw. “Nową Szkołę” larpowania i promuje projektowanie gier od kątem skupienia na emocjach, dzięki czemu zarówno wsparcie społeczności, jak i mechanika, stanowią trzon doświadczenia uczestników.

Na festiwalu Lucky weźmie udział w panelach dyskusyjnych, a także wygłosi prezentację na temat organizacji larpów oraz wyzwań, jakie ze sobą niesie.

Maciej Krzysztofik

Maciej zaczął przygodę z larpami w latach 90tych, po czym po latach powrócił na scenę larpową z nowymi umiejętnościami i pomysłami. Pracuje/pracował przy takich projektach, jak College of Wizardry, Miskatonic University, Odysseus, Conscience, oraz wielu innych jako scenograf, twórca rekwizytów, oraz specjalista od oświetlenia. Jest współzałożycielem Fundacji Wonderlarp. Więkzość czasu spędza w Wonderlabie, czyli warsztacie należącym do Fundacji, tworząc coraz to nowe cuda scenografii i efektów specjalnych. Potrafi zarówno wysadzić ścianę XV-wiecznego zamku, jak i zrobić eksplozję w słoiku.

Karolina Fido-Fairfax

Współzałożycielka Fundacji Wonderlarp, z wykształcenia filolog angielski, z zawodu narrative designer, z pasji twórczyni larpów. Z 14-letnim doświadczeniem z zakresu larpotworzenia, kreatywnego pisania oraz storytellingu, jest współautorką wielu gier, w tym międzynarodowo nagradzanego College of Wizardry (International Game of the Year 2023, England) oraz Odysseus (Event of the Year 2024, Finland). Pracuje jako Story Lead przy takich projektach, jak w/w College of Wizardry, Adventurers Academy, Whispering Isle, oraz Convention of Thorns, a także jako współtwórczyni przy takich grach, jak Avalon, Conscience, Wards of Czocha, L’Inconscience, oraz wiele innych. Uwielbia nieoczywiste moralnie postaci i ciekawie zaprojektowane plot twisty.